KUNDESERVICE & FAQ
Velkommen til Söders gourmet og vores kundeservice & FAQ!
Her har vi samlet lidt information, som kan give svar på spørgsmål, du måske har, når du som kunde handler på vores side.
Finder du ikke svaret på dit spørgsmål, kan du selvfølgelig maile os via vores kontaktformular, som du finder her. Vi svarer så hurtigt vi kan, oftest inden for 2 dage.
Vores telefonnummer er: 08 – 08 791 93 00
Du kan også sende sms til: 070 395 48 91
KUNDESERVICE & FAQ
DU SOM KUNDE
Kan jeg som privatperson handle hos Söders gourmet?
- Ja, selvfølgelig kan du som privatperson handle hos os! Når du har samlet dine varer, vælger du bare privatperson i kassen. Der bestemmer du selv, om du vil betale med kort, 14-dages faktura eller afbetaling.
Kan jeg som privatperson handle hos Söders gourmet?
- Ja, selvfølgelig kan du som virksomhed handle hos os! Når du har samlet dine varer, vælger du bare virksomhed i kassen. Der bestemmer du selv, om du vil betale med kort eller 30-dages faktura.
Kan jeg som bor i udlandet handle hos Söders gourmet?
- Ja, selvfølgelig kan du det. Visse lande som eksempelvis Finland er allerede valg i kassen og fragt og betaling kommer da lige så nemt ind i systemet, som hvis du havde handlet fra Sverige. Visse andre lande fungerer ikke i kassen.Så kopierer du bare din ordre ind i en mail og mailer til order@sodersgourmet.se, så løser vi det den vej.
LAGERBUTIKKEN
Kan man handle direkte hos jer i Nacka?
- Ja, du er selvfølgelig velkommen til at handle direkte hos os i vores lagerbutik i Nacka. Vi ligger på Stenhuggarvägen 4Å, 132 38 Saltsjö-Boo. Åbningstiderne kan variere, så kontakt os gerne, før du planlægger et besøg.
PRODUKTER OG SORTIMENT
Hvad betyder restnoteret?
- Restnoteret betyder, at produktet ikke er på lager. På din ordrebekræftelse, som du får efter dit køb, står det, hvilke/hvilken produkter der er restnoteret. Hvis vi ved, at det tager lang tid, før den restnoterede vare er på lager igen, kontakter vi dig selvfølgelig.
Jeg vil købe et gavekort, hvordan gør jeg?
- Når du køber et gavekort på vores side, betaler du det som normalt i vores kasse. Du vil modtage et digitalt gavekort til den e-mailadresse, du angav ved dit køb. Gavekortet indeholder en unik kode, der bruges i kassen, og gavekortets værdi trækkes automatisk fra ordren. Gavekortet gælder for alle køb undtagen gavekort. Den totale ordreværdi skal overstige gavekortets værdi, da den unikke kode kun kan anvendes én gang.
Der står, at produktet kan restnoteres, hvad betyder det?
- At et produkt kan restnoteres betyder, at du kan bestille og købe varen, selvom den er udsolgt. Ved hvert produkt står det, om varen er på lager eller ej.
Har I en butik eller et sted, hvor man kan se og købe jeres produkter?
- Ja!Vi har en lagerbutik og showroom i Kummelbergets industriområde i Nacka, hvor man kan se vores sortiment og handle. Vi tager imod betaling med kort, og vi kan også fakturere. Ring gerne før, så vi garanteret er på stedet. Nogle gange er vi nemlig ude på andre opgaver og leverancer. Velkommen!
ORDRER
Hvordan laver jeg en bestilling?
- Du laver nemmest en bestilling direkte på vores hjemmeside ved at lægge produkter i din kurv.
Er min bestilling gået igennem?
- Når du har lavet en bestilling, sendes en ordrebekræftelse til den e-mailadresse, du opgav ved registreringen af dit køb. Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse inden for to timer, vil vi foreslå, at du tjekker din spammappe tilknyttet din mail. Hvis du heller ikke finder den der, er du velkommen til at kontakte os, så hjælper vi dig med at finde din ordre.
Kan jeg ændre min ordre?
- Ja, du kan ændre din ordre, indtil du har modtaget en leveringsbekræftelse fra os. Kontakt os så hurtigt som muligt og hav dit ordrenummer tilgængeligt, så vi lettere kan se og ændre din ordre.
Kan jeg få delt levering?
- Ja, du kan få delt levering, hvis en eller flere varer på din bestilling er restnoteret, og det vil tage tid, før vi kan levere dem. Vi håber dog, at du har mulighed for at vente, indtil vi kan sende hele din ordre for at belaste miljøet så lidt som muligt.
Sender I til udlandet?
- Ja! For de skandinaviske lande er det muligt at bestille direkte i kassen på hjemmesiden.For levering til et andet land, kontakt os venligst her
Kan jeg bestille varer, der ikke er på lager?
- Ja, næsten alle varer, der tilfældigvis er udsolgt, kan stadig bestilles ”kan restnoteres”. Varer, der udgår af sortimentet eller visse specialprodukter, kan ikke bestilles, hvis de ikke er på lager
BETALINGER
Hvordan betaler jeg på jeres side?
- Vi bruger Svea økonomi som betalingsmetode, hvor du kan vælge at betale med faktura, kort og direkte overførsel. Du vælger blot, når du kommer til kassen!
Kan jeg delebetale min ordre?
- Ja, Svea økonomi tilbyder delbetaling af købet. Læs mere om betingelserne, når du betaler ved kassen.
LEVERING OG FORSENDELSE
Hvordan ved jeg, at min ordre er afsendt?
- Når din ordre er afsendt fra os, får du en leveringsbekræftelse via den e-mailadresse, du angav ved dit køb. Der har du mulighed for at spore din levering via et sporingslink. Du modtager en besked via sms og/eller e-mail, så snart din bestilling er til afhentning hos et afhentningssted.
Hvor lang er leveringstiden?
- Normalt sender vi din bestilling inden for 3 arbejdsdage, hvis alt er på lager, ofte samme dag! Hvis der er nogen uklarheder med din bestilling, kontakter vi dig, og leveringstiden kan blive længere. Vores mål er, at du skal få din bestilling så hurtigt som muligt!
Hvordan sender I min ordre?
- Vi bruger Postnord og DHL til at håndtere vores leveringer.Hvis din pakke passer i postkassen, lægger posten den der, ellers får du en advisseddel via sms, så du kan hente din pakke på nærmeste postkontor. Sendes din pakke med DHL, får du en advisseddel via sms og mail, når du kan hente din pakke på nærmeste udleveringssted. DHL håndterer også levering af firmapakker, hvor du får det leveret til din virksomhed.
Hvad koster forsendelsen?
- Det er gratis forsendelse for bestillinger over 1000 kr. Under 1000 kr koster forsendelsen 49 kr for privatpersoner (Postnord & DHL) og 79 kr for virksomheder (DHL firmapakke).
Kan jeg afhente min bestilling hos jer?
- Ja, det går selvfølgelig fint! Skriv da blot i bestillingsformularen, at du vil afhente din bestilling hos os, så refunderer vi eventuelle forsendelsesomkostninger. Kontakt os for at aftale tidspunkt for afhentning af din bestilling.
RETURER OG BYTTER
Hvordan laver jeg en retur?
- Hvis din vare ikke levede op til forventningerne, har du en fortrydelsesret på 14 dage. Kontakt os via kontaktformularen her hvis du ønsker at lave en retur. Du skal angive dit ordrenummer der, så husk at have det parat. Det skal vi bruge for at kunne registrere din retur. Se mere information under linket købsbetingelser.
Forsendelsesomkostninger ved retur står du som køber for.
Jeg har modtaget de forkerte varer, hvad gør jeg?
- Hvis vi har sendt de forkerte varer til dig, kontakt os og hav dit ordrenummer klar, så hjælper vi dig så hurtigt som muligt.Vi vil derefter sende de rigtige varer til dig sammen med en retursedel for de forkerte varer.
Hvordan laver jeg en reklamation?
- For at lave en reklamation vil vi have, at du kontakter os via kontaktformularen her eller ringer til os. Fremgangsmåden for reklamation varierer fra gang til gang afhængig af, hvad fejlen er. Det kan dreje sig om f.eks. fabrikationsfejl eller transportskade. Kontakt os altid, inden du laver en reklamation, så vi kan registrere din sag. Vi har brug for en så udførlig beskrivelse som muligt og nogle gange også billeder og videoer af, hvad fejlen er, for at kunne godkende reklamationen. Er den godkendt, står vi for returfragten.
Flere overvejelser?
Jeg kan ikke finde svar på mit spørgsmål her, hvad gør jeg?
- Finder du ikke svaret her, svarer vi gerne på det via e-mail, telefon eller sms.Her finder du vores kontaktoplysninger
Det var allt från vår Kundservice & FAQ
Med venlige hilsener
Söders gourmet
Vi arbejder med mange forskellige partnere både i Sverige og internationalt.
Her er et kort uddrag fra den omfattende liste af venner, partnere og underleverandører: